„Rozmowy o odpowiedzialności. Tom 3” - tym razem porozmawiano o gniewie

Brandscope 

• Dostępna jest już trzecia książka wydana w ramach projektu Nienieodpowiedzialni „Rozmowy o odpowiedzialności. Tom 3. Gniew”.

„Rozmowy o odpowiedzialności. Tom 3” - tym razem porozmawiano o gniewie

·         Dostępna jest już trzecia książka wydana w ramach projektu Nienieodpowiedzialni „Rozmowy o odpowiedzialności. Tom 3. Gniew”.

·         Seria książkowa nawiązuje do siedmiu grzechów głównych, które w każdym z tomów  zostają omówione w trakcie rozmów z przedstawicielami rozmaitych dziedzin – od nauki po biznes.

·         Wśród rozmówców: Bogdan de Barbaro, Adam Bodnar, Jerzy Bralczyk, Jerzy Buzek, Arkadiusz Karwacki, Remigiusz Okraska, Anna Pięta, Piotr Płoszajski, Bolesław Rok, Monika Sadkowska, Andrzej Seweryn, Tomasz Szlendak, Karol Tarnowski, Maciej Witucki oraz Kuba Wygnański.

 

Gniew to kolejny po chciwości grzech główny omawiany w ramach serii książkowej „Rozmowy o odpowiedzialności”, wydawanej w ramach projektu Nienieodpowiedzialni. W książce znajdują się rozmowy z wyjątkowymi osobistościami, przedstawicielami świata nauki, polityki, sztuki czy biznesu.

 

- Nasi wyjątkowi rozmówcy zastanawiają się, ku czemu gniew nas niesie i jaką rolę powinna w tym odegrać odpowiedzialność. To aktualna refleksja dziś, gdy tak łatwo dajemy się ponieść emocjom. Gniew mam w sobie od lat. Najczęściej jest niezgodą na rzeczywistość; buntem przeciw temu, jak działa biznes nieprzyjmujący do wiadomości konsekwencji własnych poczynań; niezgodą na wszechobecne kłamstwa w naszym życiu i roztaczanie iluzji; na to, by światem rządziły liczby, na niepohamowany apetyt na wzrost, wynik - mówi Artur Nowak – Gocławski, prezes ANG Spółdzielni oraz fundacji Nienieodpowiedzialni, pomysłodawca książki.

 

Gniew może być katalizatorem zmian na lepsze

Zebrane w książce rozmowy są próbą analizy gniewu pod kątem możliwości przekucia go w siłę i motywację do zmian na lepsze. Zaproszeni goście opowiadają o tym, w jaki sposób sami wykorzystywali gniew w swoim życiu - czy był dla nich motywatorem, a może siłą destrukcyjną? W trzecim tomie „Rozmów o odpowiedzialności” poruszono kwestie, które mogą i czasem wręcz powinny rozbudzać gniew w społeczeństwie wraz z pomysłami na jego wykorzystanie w sposób właściwy.

 

- Może nie sam gniew jest grzechem, lecz to, do czego nas czasem prowadzi. Przecież zamiast wywołać wściekłość i frustrację, może dać początek czemuś dobremu. Umiejętność przekuwania gniewu w pozytywne działanie pozbawia go stygmatu grzechu. Od nas zależy, co zrobimy z jego płomieniem. Czy wypali się w nienawiści, czy zagrzeje nas do walki o lepszy świat, miłość, pokój i dobro. Lubię swój gniew, bo powoduje, że wciąż chce mi się zmieniać rzeczywistość – dodaje Artur Nowak – Gocławski.

 

O swoich doświadczeniach z gniewem opowiadały takie autorytety, jak Bogdan de Barbaro, Adam Bodnar, Jerzy Bralczyk, Jerzy Buzek, Arkadiusz Karwacki, Remigiusz Okraska, Anna Pięta, Piotr Płoszajski, Bolesław Rok, Monika Sadkowska, Andrzej Seweryn, Tomasz Szlendak, Karol Tarnowski, Maciej Witucki oraz Kuba Wygnański.

 

Książka została wydana w ramach projektu Nienieodpowiedzialni. Do jej druku wykorzystano papier pochodzący w 100% z recyklingu.

Książkę można zamówić pod adresem: https://nienieodpowiedzialni.pl/sklep/

Cały przychód z jej sprzedaży przeznaczony jest na cele społeczne – projekt Nienieodpowiedzialni.

 

ISBN 978-83-955424-0-4

 

 

O Nienieodpowiedzialnych

 

Nienieodpowiedzialni to projekt zainicjowany w 2013 r. przez ANG Spółdzielnię oraz fundację "Będę Kim Zechcę" – w listopadzie 2018 r. fundacja zmieniła nazwę na „Nienieodpowiedzialni”. Idea projektu odwołuje się do zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialności i zaangażowania społecznego branży finansowej. W ramach projektu  zorganizowanych zostało już sześć konferencji, prowadzony jest również portal www.nienieodpowiedzialni.pl, a raz w roku wydawana jest gazeta podsumowującą działania w ramach projektu. W 2018 roku, w ramach Nienieodpowiedzialnych został wydany 1 tom cyklu książkowego „Rozmowy o odpowiedzialności”.

Brandscope
Autor

Brandscope

Publikacje tego autora